Ținuta înainte de toate

Interviul de angajare, un test atât pentru angajat cât și pentru angajator

 

Atât angajații cât și angajatorii devin din ce în ce mai exigenți unii cu ceilalți. Angajații au așteptări aplicate și pragmatice cu privire la condițiile de muncă, responsabilități și praguri de  salarizare, fapt determinat de accesul facil pe care aceștia îl au la surse de informare. Angajatorii, la rândul lor, caută pe piața resurselor umane persoane bine pregătite, competente, cu potențial și dorința de dezvoltare personală.

Interviul de angajare este momentul în care reprezentați ai celor ”două tabere” își etalează ”armele” iar angajatorii nu fac deloc rabat de la standardele de exigență cele mai ridicate.

Ținuta înainte de toate

Este știut faptul că prima impresie contează. Primul mesaj pe care îl transmitem despre noi înșine în interacțiunea cu ceilalți este modul în care arătăm, ținuta pe care am ales să o purtăm într-un moment sau altul. Astfel, un pic de documentare despre profilul companiei care organizează interviul de angajare este de folos. Pentru a-ți face o idee despre profilul companiei poți vizita site-ul acesteia și paginile de profil de pe rețelele de socializare.

Dacă stilul tău uzual de a te îmbrăca este unul formal  și conservator iar compania pentru care ai acceptat să te prezinți la interviu este adepta unui stil degajat și mai puțin formal, este bine să ții cont de acest aspect și măcar pentru ziua interviului să  adopți un stil vestimentar mai aproape de profilul angajatorului.

Este de la sine înțeles că vorbim despre o ajustare minimală și este bine să eviți orice vine în dezacord cu personalitatea ta pentru că starea de disconfort creată astfel devine evidentă. Nu mai vorbim despre faptul că este foarte ușor să pici în plasa ridicolului din dorința de a te conforma profilului angajatorului.

Ținuta aleasă, sau dress code-ul, susține în fapt transmiterea mesajului de profesionalism a nuanței că ești în cunoștință de cauză pentru că și tu la rândul tău  ai ”studiat” profilul angajatorului și că ai  înțeles filosofia companiei sau instituției respective așa cum și CV-ul tău a fost parcurs  la rându-i.